Sjukdom

Samuel har varit hemma hela veckan, förkyld och världens jobbigaste rethosta. Kontaktade läkare i appen Min Doktor och fick Mollipect utskrivet. Jag ville ha Cocillana men det fick vi inte tyvärr 🙁 Hoppas hostan lägger sig nu men vi får se. Han har ändå gjort matte och läxor och så för att inte missa saker i skolan. Han är piggelin och igång som vanligt 🌞. 

Alicia är tyvärr också sjuk nu, med förkylning och hosta. Och nej vi vet inte om det är Corona. Vi får beställa coronatester och de får hålla sig hemma tills de är helt friska! Jag och Felix är fullt vaccinerade och har just nu inga symtom så vi behöver inte vara i karantän i alla fall. 

Jag har jobbat på förlossningen måndag-fredag och 5 pass på raken är vad det tål… nu har jag en ledig helg framför mig och det ser jag framemot. 

Alicias 18-årsfirande har vi självklart ställt in pga sjukdom så vi ska bara fira själva härhemma för de himmabagade kakorna måste ju ätas upp, för imorgon är det tillbaka till nyttiga livet vad gäller kosten för semesterkilona och lite till måste bort… Har dock tränat 5 ggr i veckan i 1 års tid nu så det är jag riktigt stolt över! Det har blivit en naturlig del av mitt liv. 😊

Önskar er alla en fin helg!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0