Sjuk…

I onsdags fick jag så äntligen dos 3 av covidvaccin. Jag fick Moderna (fått Astra Zenecas förut) och ca 12 timmar efteråt började biverkningarna i form av trötthet, ont i leder/muskler, öm runt insticksstället m.m. Inatt svettades jag jättemycket och känner mig febrig men har ingen feber…

Så jag har sjukskrivit mig över helgen, inte varit sjuk på 1,5år… (då var det covid). Det kan ju vara covid också denna gång. Jag ska ta prov på söndag 08:00 i en drive thru, högt tryck på 1177 och det går inte att beställa hemtest i dagsläget… 

Jag har egentligen inte råd att vara hemma och det är så sjukt många på jobbet som är hemma och är sjuka/vabbar just nu så inte det mest optimala. Men ångrar absolut inte att jag tog dos 3!! Hellre biverkningar än att bli allvarligt sjuk. 

Jag får ta något extra pass nästa vecka och så för att kompensera så att vi kan betala räkningar (elen….)

Om en vecka är det julafton och vi ska ju åka till Skåne är det tänkt! Hoppas mina symtom drar förbi snabbt och att covidprovet är negativt. 

(null)

(null)

Ha en fin helg, själv spenderar jag tiden i sängen/soffan 🌸🌸🌸

Kommentarer
Postat av: Ingela

Så trist och jobbigt att du blev tvungen att sjukskriva dig 🥺 jag har också varit tvungen att sjuka mig vid tidigare doser. Fick tid nupå måndag för dos 3 men jag flyttade tiden till i början av januari just för att jag troligtvis kommer bli dålig även av dos tre och vill inte må dåligt sista dagarna innan jul. Håller verkligen tummarna för att ni kommer "hem" till jul, längtar ❤️❤️❤️

Svar: Den här omgången var extrem för mig alltså… nästa gång ska jag ta vaccinet inför en ledig helg…
Bra att du flyttade fram tiden, inte läge att må dåligt just nu.
Vi mår alla helt ok just nu så jag tror att vi kommer ner men saker kan ju hända innan dess och om det blir inställt ligger vi alla i soffan och gråter 😭😭
Chetti

2021-12-19 @ 05:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0