Helgrapport

Den "lediga" helgen bestod mest av nytta men lite nöje också. Det är absolut inte lika kul att ta ner julsaker som att sätta upp dem... Det tog tid! Sedan passade vi på att storstäda hela huset vilket tog sin lilla tid. Men nu känns det bra 😀

Annars har helgen bestått av träning, en massa choklad, dokumentärer på Netflix och i söndags var vi hos Emma på födelsedagsfika. 😀

Skulle egentligen inte ätit fika men Emma hade tagit sin tid att baka så jag var ju tvungen att äta 🙃. Hemma fortsatte jag äta onyttigt såklart... en ätstörning är inte lätt att hantera. Så söndagen var inte bra för mig. Dessutom börjar det bli motigt nu på vågen ju närmare normalvikt jag kommer. Så idag satte jag ner foten och sade "käften" till min hjärna och mina fettceller som bara vill förstöra för mig! Kör en Nutrilett vecka nu för att balansera upp min helg så får vi se vad vågen säger på lördag. 

(null)

Idag firar jag 2år som barnmorska och jag är så glad i mitt yrke! Finns ingenting annat jag kan tänka mig göra för resten av livet! 🥰

Idag jobbade jag dag, var på antenatalen och skolade in en ny barnmorska. Denna veckan är jag bara ledig på torsdag så det blir en busy vecka på jobbet 👶🏻👶🏻👶🏻. Jag är placerad på antenatalen/BB men vi vet aldrig riktigt var vi hamnar men det kvittar, allt är kul! 

Just det, efter mycket turer hit och dit så började F äntligen skolan idag. Någon slags automations robotteknik, fråga mig inte hahaha men någon slags software programmerare. En yrkeshögskola på distans, 1,5år. Spännande och han är väldigt taggad.

Ha en bra vecka!!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag vet precis vad du menar med hjärnspökena. Jag har samma utmaningar. Det går upp, och det går ner. Jag försöker att inte stirra mig blind på vågen, men det är ändå en riktlinje så att säga.

Jag tycker du är jättefin! Och en inspirationskälla :) Hls Åsa

Svar: Vi får kämpa emot hjärnspökena så gott vi kan!

Tack för fina ord!! 💞
Chetti

2021-01-19 @ 08:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0