Helgrapport

Helgen började ju inte så fasligt kul då Felix blev akutinlagd pga nydebuterad diabetes. I lördags fick han åka hem med diagnosen Diabetes 2 och är nu insatt på tabletten Metformin. Men ordinationen var väldigt underlig, första veckan ska han ta en tablett om dagen i samband med sin största måltid... Tänker att det hade varit bättre med en tid typ 08:00 eller 20:00. De skickade en remiss till vårdcentralen för uppföljning.

Han fick dock ingen info om hur han bör äta, dricka och leva med denna sjukdom utan "tack och hej" nu kan du åka hem...

Hoppas VC kan ge honom mer utförlig info och hjälp samt regelbunden uppföljning. Jag kan ju ge den info jag vet och sedan får vi läsa på 1177.se. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Helgen var härlig, fint väder och en massa nytta och nöje. Trädgården fick sig en omgång, tränade, åt god rabarberpaj på egna rabarber, klippte mig, var ute hela familjen och åt god mat, kollade film m.m. 
Grilltillbehören fick jag som en sommargåva från jobbet 🥰. Kommer vi använda flitigt i sommar 😀

I veckan jobbar jag månd, tisd samt fred-sönd. Är på BB med min barnmorskestudent. Och om en vecka aka 4 arbetsdagar så går jag på 2 veckors semester 🎉🎉🎉🎉 Otroligt skönt! 😀

I veckan ska lille gubben Samuel dra ut några tänder och Henry ska skriva prov för moppekort. 

Ha en fin vecka 😀

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0