Ledig helg 😁

Yes ledig i helgen och det kĂ€nns dejligt. Vi ska storstĂ€da och lite annat men Ă€ndĂ„ ledig Ă€r ledig đŸ€©đŸ˜. 

I tisdags var jag ledig men det enda jag i princip gjorde var att vila upp mig efter 4 intensiva arbetspass för att orka 3 intensiva pass till pĂ„ onsdag-fredag. Tempot Ă€r högt, familjerna Ă€r mĂ„nga men jag Ă€lskar mitt jobb!

Jag har fĂ„tt skola in en nya barnmorska hos oss samt haft min barnmorskestudent. Vi var pĂ„ BB och stöttade nya familjer med smĂ€rta, amning och förbereda för hemgĂ„ng. 

Jag hör ibland barnmorskor sĂ€ga att de inte gillar BB, att de inte vill vara dĂ€r
 Det gör ont i mig dĂ„ det Ă€r en sĂ„ stor del av vĂ„rt arbete, att stötta och hjĂ€lpa den nya familjen att bli trygga nog att kunna Ă„ka hem och fortsĂ€tta pĂ„ egen hand. 

Nu ska jag slÀnga mig i soffan och kolla pÄ Idol, love it!!!



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0