Covid in da house

Skämt åsido, Alicia har tyvärr fått covid 😢, positivt snabbtest i lördags och i söndags gjorde hon PCR test och svaret kom på kvällen och tyvärr var det positivt. Hon är kraftigt förkyld, hostig och svag i kroppen… 2 doser vaccin, senast i september. 

Även Emma har covid… och många pat och även flera ur personalen är hemma pga sjuka i covid eller karantän pga covid i hushållet…
Så trött på detta skitvirus…

(null)

Vi andra i familjen är ok änsålänge och vi ska försöka göra PCR test på torsdag enligt FHM riktlinjer. Barnen är hemma från skolan minst hela denna veckan och vi har informerat lärarna att det är covidsmitta i hushållet. 

(null)


Mitt jobb har speciella regler och vi kan arbeta ifall vi är symtomfria men vi får ta snabbtest inför varje pass. Så jag jobbade på BB idag. Tog ett snabbtest hemma igårkväll och sedan imorse. Inte roligt test att ta men det fungerar om jag gör det lugnt och försiktigt, en bit in i näsan i taget hahaha 😝 

I helgen tog vi det lugnt, städade och innan vi visste Alicia var sjuk och hade covid var min vän Anna och hennes son här… vi åkte pulka och så. 

(null)

(null)

Imorgon är jag också på BB, på onsdag har jag en administrativ dag då man är på jobbet men får göra annat som utbildningar m.m. 

Torsdag är jag ledig, då tar vi förhoppningsvis PCR testen och sedan kör Knut julen ut härhemma…

Sedan är jag troligen på förlossningen hela helgen. Vi tar en dag och ett test i taget… Får se vem av oss andra som också drabbas. Känns tryggt att vara trippelvaccinerad men får se om det håller mot detta virus… 

Ha det bra nu allihopa, stay safe 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0