Covid still in tha house

(null)

(null)

(null)

(null)

Svaren på PCR testerna kom i fredagskväll, jag, Samuel och Felix har oxå covid medan Henry var negativ (det lönar sig visst att sitta isolerad på sitt rum, spela om nätterna och sova om dagarna…) Jag har fått 3 doser vaccin, har munskydd på jobb, i kollektivtrafik och i affärer samt spritar händer många ggr/dag. Ändå fick jag covid… men vet ni om jag blir erbjuden en fjärde dos då tar jag den oxå. Jag är tacksam över vaccinet, vem vet hur sjuk jag hade blivit utan mina 3 doser?!

Alicia gick tillbaka till skolan idag då det nu är mer än en vecka sedan hon testade positivt och hon mår bra nu! 🙏🏻. 
Henry fick också gå tillbaka till skolan då hans PCR test var negativt, det är över en vecka sedan Alicia testade positivt och han är symtomfri! 🙏🏻

Felix, jag och Samuel håller oss isolerade till minst 1 vecka efter vi testade positivt. Felix har ju distansstudier så inga problem och tyvärr ingen praktikplats än 😕. Vi har sökt massor men ingen lycka tyvärr, idag ska de prata om det och se vad som ska hända med dem som inte har praktikplats… 

Felix är i princip symtomfri, jag är förkyld och Samuel är förkyld och hostig… fått tag på Cocillana så hoppas det ska lugna ner hostan. Om allt går bra så jobbar jag från torsdagkväll 🙏🏻 och jag måste se om jag kan jobba några extrapass i helgen för att kunna betala räkningar m.m. 
Dyrt att bo i hus.se

Förhoppningsvis kan Samuel gå tillbaka till skolan på fredag 🙏🏻

Så helgen har bestått av filmer, serier m.m. Försöker vila men är ju rastlös, men sedan är det ju full hålligång plötsligt så måste passa på. 🙂

Ha en fin vecka!

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Svårt att säga egentligen vad som är vaccineffekt och vad som är kroppens immunförsvar som fungerar klockrent. Förstår inte riktigt resonemanget "utan vaccinet hade jag blivit jättesjuk". Hur kan man egentligen veta? Känns som att folk tänker att det bara finns två alternativ med corona: IVA och döden. Det enormt stora spannet däremellan då? Många av de positiva testerna är dessutom symtomfria. Nej jag fattar inte men jag vill förstå. Det är därför jag skriver, är inte menat som kritik.

Svar: Min man låg på IVA första gången han blev sjuk i april 2020 och vi visste inte om han skulle klara sig… jag vill aldrig uppleva det igen eller att någon annan ska uppleva det! Vi tar emot alla råd och rekommendationer som ges från utbildade förtroendevalda experter och där ingår att vi bör vaccinera oss. Kan de ha fel? Självklart men jag väljer hellre att lyssna på de än andra självutnämnda experter.
Sedan jobbar jag inom sjukvården och vet hur sjuka folka kan bli i covid och vilka konsekvenser det ger… särskilt för ovaccinerade…

Jag är glad att så många i Sverige vaccinerar sig! Vi kan ju inte bli immuna för livet mot sjukdomen då folk har fått covid 2-3 ggr sedan den kom till Sverige. Så detta virus är troligen här för att stanna.

Ingen vet vad vi har att vänta oss av viruset i framtiden, vi får bara ta en vecka i taget och hoppas på det bästa! 🙏🏻

Chetti

2022-01-17 @ 19:43:28
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Ingells

Så glad att ni klarade er så passbra denna omgången 🙏❤️ vi kämpar på och hoppas att vi kommer bekämpa denna pandemin med 💪

Svar: ❤️❤️❤️
Chetti

2022-01-21 @ 22:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0