Host host, snörvel, snörvel

Så låter det härhemma.

Alicia är mycket bättre, liten förkylning kvar. Samuel blev dock superförkyld i måndags/tisdags och hostar dagarna igenom. Hostmedicin ges med dålig effekt. Henry är symtomfri och Felix sade idag att han börjar känna sig sjuk.
Jag själv har jobbat månd-onsd med ett negativt snabbtest inför varje pass. Men igår började jag känna mig sjuk, torr och irriterad i halsen och vaknade störtförkyld imorse… jag har sjukanmält mig helgen… Jag har legat i sängen hela dagen, kollat serier och filmer. 

Vi tog PCR tester igårmorse men vi har ännu inte fått något svar… högt tryck på testningen över hela landet. Oavsett svar hade jag inte kunnat jobba. Kan knappt prata med min raspiga röst.

Så det blir en sjukhelg här hemma i stugan, förlorar massor av pengar men ska försöka jobba extra i slutet på månaden för att kompensera. Vi har en del utgifter som hänger kvar från julklappar m.m. Och så elen på det 😅

Hoppas ni alla mår bättre än oss! Ingen rolig start på året… 😩


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0