Samuel 10år

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Idag fyller Samuel, vårt yngsta barn hela 10år!! Vi sjöng och gav presenter på morgonen innan skolan började. Jag jobbar kväll i bebisfabriken med min student så övriga i familjen får ha fredagsmys/födelsedagsmys ikväll. 

(null)

(null)

I tisdags och torsdags satt jag som koordinator på förlossningen och det blev att spela Tetris ihop med alla Sthlms förlossningskliniker för att få det att gå runt för både födande och barnmorskor! Jag är tacksam att jag jobbar här i Stockholm för att vi har 6 förlossningskliniker som tillsammans hjälps åt för att göra allt så smidigt som möjligt! 

I onsdags var jag ledig, så passade på att baka kanelbullar och rensa/städa köket. Samuel klippte sig så han är fin inför sitt efterlängtade barnkalas! Imorgon går det av stapeln, 21 barn inbjudna plus mina vänner och deras barn. Hoppas högst 11 av skolkompisarna kommer så de får plats runt köksbordet… annars får några sitta runt soffbordet i vardagsrummet. Det löser sig säkert 😅😅 

Så en "ledig" helg framför mig, känns som ett tag sedan 🤔.  Barnkalas och Mellofinal på lördag och på söndag chillar vi, fixa med saker här hemma, leta skidglasögon till Henry som ska åka skidor på måndag, veckohandla m.m. 

Jag är orolig för kriget som pågår men försöka ta det lugnt och inte stirra upp familjen. Vi har inte förberett oss alls utan tar dagarna som de kommer. Blir vi attackerade så får vi ta det den dagen, jag behöver troligen arbeta ändå pga mina yrken (sjuksköterska/barnmorska), Felix har sagt att han kommer att strida med svenska militären ifall det blir krig… och Alicia är ju vuxen och kommer få ta ansvar för Henry och Samuel. Men jag har en förhoppning att kriget snart är till sin ända! 🙏🏻🙏🏻

Ha en fin helg!! 🌸🌸

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

japp grattis till pågadrulen.

nä man ska absolut inte stirra upp sig men man måste tänka förberedande alltid oavsett krig eller vad det är, att ha en stash hemma med bra grejer i händelse av något, du kan höra med prep-drottningen katja här hemma om du vill ha tips haha. trevlig helg.

Svar: Tackar! 🤩
Chetti

2022-03-12 @ 08:41:24
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Jag har inte heller förberett npgot. Gulle Felix som säger sig strida för Sverige ❤️

Svar: ❤️❤️
Chetti

2022-03-18 @ 00:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0