Helgrapport

Jobbehelgen i bebisfabriken var extrem, både jag och mina kollegor var på bristningsgränsen och det kändes inte bra på något sätt… Jag satt som koordinator både lördkväll och sönddag och det var en väldigt tuff position att ha under dessa pressade förhållanden. 

Idag, måndag, är jag ledig men jag känner mig tom både i kropp och knopp. Min lediga dag går åt för att återhämta mig och hämta nya krafter för veckans pass. 

(null)

(null)

Fick hem ännu en "bäst i test kudde", dyr men känns sjukt härlig. Ska först vänja mig vid min Tempur och sedan ska jag testa denna. Tempurkudden är jätteskön och min rygg och nacke är så mycket bättre!! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Passade på att rensa i rabatterna och pallkragarna för att kunna plantera årets blommor och grönsaker. Jordgubbsplantorna och rabarberna sträcker på sig, vinbärsbuskarna gör sig redo och både äppelträd och körsbärsträd står i blom. 🤩😍

F har haft väldigt höga blodtryck i helgen så var på VC där det konstaterades ett högt blodtryck och med tanke på diabetesen är det inte bra. Så bättre leverne och att ta blodtryck morgon och kväll blev ordinationen, fortsätter blodtrycket vara högt så ska han återkomma till VC. 

Inget jobb för F än, de två jobben där han intervjuades har inte hört av sig än… men vi fortsätter jakten på ett arbete och hoppas så att han får något. Känns som ett stort nederlag om han måste fortsätta köra taxi 😩

I veckan jobbar jag tisd-torsd, fick ledigt på fredag då jag verkligen behöver det… sedan kommer jag börja med 34 timmars vecka och jobba varannan helg fr o m i höst med 100% betalning och hoppas det gör att jag får lite mer luft i systemet… 

Ha en fin vecka 🌸🌸🌸




Kommentarer
Postat av: Stamp-E

mmmm var försiktiga, inga jobb är värda livet. Hoppas Felix blir medicinerad omgående, mitt blev 100% stabilt efter min andra medicin de satte in.

saar vi

Svar: Han kommer troligen behöva medicin för trycken är fortfarande höga… han får ringa tillbaka till VC nästa vecka.
Chetti

2022-05-17 @ 06:29:06
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Så trist att höra att Felix inte fått jobb ännu, men jag håller tummarna ✊✊ stress på jobb är hemskt, hoppas du kan släppa det när du kommer hem. Visst ör det en underbar tid i trädgården, 😍🥰

Svar: Ibland är det svårt att släppa jobbet när jag kommer hem för jag vet hur de har det på jobbet och hur nästa pass kommer att bli 😩😩😩
Inget jobb för Felix än trots att vi sökt mer än 40 jobb, så tråkigt och deprimerande 😢😢
Chetti

2022-05-17 @ 12:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0