Sportlovet har börjat

Yes killarna har slutat för dagen och nu väntar 9 dagars sportlov! Skönt för dem. Jag och lilleman åker till Skåne på onsdag och stannar till söndag. Ska bli kul 😀🥰🥳

Vad har hänt i veckan då? Kände mig helt slut i tisdags på min lediga dag, luften hade gått ur mig, kände mig trött, yr och detta jobbiga öronsus som jag har då och då. (Hör min puls slå plus en massa brus) Troligen Tinnitus. 

Jobbade ändå i onsdagskväll med min student, bad en kollega att ta mitt järnvärde som var 116, lägre än normalt alltså och vilket kan förklara mina symtom… Har beställt B12 kapslar som även innehåller Folsyra och hoppas det ska hjälpa. 

(null)

Bemanningen frågade om jag ville ha semester på torsdagen och det var som en skänk från ovan. Så då låg jag och vilade hela dagen. Välbehövligt! Jag har ändå gått powerwalks i veckan och det har varit toppen för kroppen.

Idag, fredag, är jag ledig och mår bättre. Åkte och veckohandlade, gick  en powerwalk och har gjort budget/betalt månadens räkningar… Gjorde ont i hjärtat när jag såg totalsumman, fy fan för höjda räntor, el och annat skit! 😩 Det är inte klokt hur höga utgifterna är nu jämfört med för någon månad sedan. Vill ärligt talat gråta 😢. Vi jobbar heltid, tar extrapass och ändå går det precis runt…  Vi får gå igenom och se vilka saker man kan säga upp och vilka förändringar som kan göras. 

(null)

I helgen är jag ledig på lördag, jag och Felix ska ut och äta/gå på bio vilket vi i nuläget inser att vi egentligen inte har råd med men som vi nu redan bokat och planerat för. Jaja it is what it is. Vi ska se Avatar på VIP bio och 3D 🤩

På söndagkväll har jag tagit ett extrapass vilket känns jäkligt välbehövligt, det enda som är positivt är att det finns extrapass att ta men man ska ju orka med det också…

(null)

Nu försöker vi se positivt på livet 😅😅 Önskar er alla en fin helg!! 🌸🌸


Kommentarer
Postat av: Ingela

Roliga träffande bilder 😂😂

Ja, herregud vad allting är dyrt, sinnessjukt!!!! 27 kr styck för en liten gurka, 27 kr styck för en paprika, 75 kr för ett blomkålshuvud 😳 blir så arg varje gång jag går i affären!! 👿

Men vi längtar efter er, att umgås är gratis om man sitter hemma i soffan utan att röra bilen 😁😄😂😂

Svar: Absolut att umgås är gratis ❤️ ses på onsdag 🥰
Chetti

2023-02-26 @ 19:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0