Veckan

(null)

(null)

Resan hem från Skåneland blev en pärs, först efter 1 timme och 35 minuter satt vi på tåget och sedan blev det stopp på stopp, vissa längre andra kortare då vi var ett lågt prioriterat tåg då vi var så sena… 01:30 rullade vi in på Södertälje syd station, 4 timmar och 10 min senare än planerat..  
Resan tog dubbelt så lång tid än vanligt. Vi kom i säng vid 02:00 så fick sjukanmäla Samuel från skolan, jag jobbade kväll som tur var. 

En arbetskompis sade att ni kan få ersättning, kontaktade SJ och någon timme senare hade de swishat tillbaka hela biljettpriset för resan 🙏🏻

I veckan har jag jobbat med induktioner och antenatala familjer tisdag och onsdag. Igår, torsdag, var jag ledig så jag storstädade nedanvåningen i 6 timmar! Det behövdes verkligen…
På kvällen satte pyntshoppingmonstret i mig igång och jag beställde adventskalendrar och en massa julpynt online till familjen, mig, hem och bil för alldeles för mycket pengar… 

Idag, fredag, är jag också ledig och planen är storstädning av ovanvåningen, veckohandling, lite annat som måste göras för att slutligen slappa i soffan hela kvällen framför serier och Idol.  

Sedan tågresan har smärtan i en muskel i hö sida av ryggen kommit tillbaka, det som jag hade våren 2022 och fick gå
till kiropraktorn med. Irriterande men jag kör massage, Naproxen inför natten och ska börja träna nu nästa vecka så hoppas det ska lägga sig annars blir det kiropraktorn igen. 

I helgen jobbar jag dag lörd och sönd.

Ha en fin helg allihopa!! 🌸🌸


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0