Jubbehelg

Veckan har varit turbulent rent känslomässigt 😔😔

En i min närhet har drabbats av cancer vilket påverkar mig och alla runtomkring. Vi hoppas såklart att hen vinner kampen mot denna vidriga sjukdom men behandlingen är tuff! 😔

Henry trivdes inte på praktiken och började strula redan dag 2… mest pga resvägen. Det har varit jobbigt för mig och mina tankar flyr iväg till "hoppa av skolan" "inte ta studenten" "bo hemma tills han är 35 utan jobb" Yes så funkar min hjärna… Den spinner iväg till allt möjligt vilket är känslomässigt uttömmande. Men nu har han haft möte med lärare i skolan och praktikplatsen ska förhoppningsvis anpassa tiderna till 5-6 timmar/dag pga restiden och fotbollen… De ska prata på måndag och då ska han fortsätta praktiken får vi hoppas… 

Sedan är det strul med en nära vän också, kan inte skriva här men det som händer tär så otroligt på mitt hjärta och min själ. 

Lite positivt i allt elände är att Samuel mår bättre! Efter besöket på Vårdcentralen blev han ordinerad en kur Omeprazol 20mg då de tror att det är magkatarr. Han mår mycket bättre, aptiten är tillbaka också. Fick lämna urinodling också men där var det inget såklart. Läkaren ringde i onsdags och frågade hur det går. Vi ska återkomma en vecka efter kuren om magontet återkommer. Men vi ser ljust på det! Han har gått i skolan tisd-fred utan problem 🙏🏻

I tisdags hade jag en egen förlossning med en liten prematur bebis och det var kul och allt gick bra!

I onsdags jobbade jag med härliga familjer 😍. Ingen förlossning men det var fint ändå!


(null)


I torsdags var jag ledig och firade att jag varit barnmorska i 5år vilket känns helt fantastiskt! Vilken ynnest att få jobba med det jag gör och det är verkligen ett givande jobb ❤️

Idag jobbade jag också med härliga familjer, ingen bebis men det var ändå ett toppen pass. 

I helgen jobbar jag lördag och söndag dag, skönt att vara hemma på kvällen men jobbigt med tidiga morgnar…

Önskar er alla en fin helg!! 🌵






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0