Hallå ja

Jag är ledig fredag-måndag så hela 4 dagar wihooo. Men som min vän som jobbar i butiken där jag hämtar paket sade: Då har du det andra jobbet…

Städ, tvätt, disk och annat som lägga på hög hehehe men sovmorgnar är ju ett stort plus 😃

Tanken var en Skåneresa dessa dagar men vi har ings pengar, sorgligt men sant…

Jobbet rullar på, söker extrapass hela tiden men det är ont om de nu på gott och ont. Vi har lyckats anställa en hel del barnmorskor både med fast tjänst och timvikarier. Behöver cashen… denna månads räkningar var sinnes så att man vill gråta…

Vi har fått reda på vad vi får tillbaka på skatten nu i år och då blev vi glada för att vi nu kan fylla på sparpengarna igen för de senaste 4 månaderna har vi behövt ta en stor del från sparpengarna. 🫤🫤🫤

Uppdatering om familjen:

Pappa F söker utlysta interna tjänster inom Astra Zeneca så vi får se om han kan levla upp där antingen som tekniker eller automationsprogrammerare annars jobbar han kvar som processoperatör. Samtidigt som han pluggar till industrielektriker på distans 😃

Jag jobbar på i bebisfabriken och trivs bra! Älskar mitt jobb, mina kollegor och alla härliga familjer vi träffar. Önskar det fanns mer extrapass bara hehe
Tränar sporadiskt, inte regelbundet och äter onyttigt varje dag. Ja, the story of my life. Efter jobb/på lediga dagar ligger jag helst i sängen och kollar serier/filmer. Mitt happy place! 

Alicia trivs bra på journalistprogrammet och det är kul att se!

Henry kämpar med sin praktik och den långa resvägen, de låter honom jobba hemifrån ibland. Men han vill helst inte vara där… men snart tar han studenten, tiden flyger fram!
Henry mönstrade i tisdags för han verkligen ville, blev godkänd men tackade i slutändan nej. Men han kan återkomma om han önskar vara med senare. 

Samuel jobbar på bra i skolan, går i 5:an och är duktig. Ok med magen nu och hans oro har lagt sig, det mesta i alla fall. Han frågade för någon dag sedan om vi hinner packa ihop om det skulle bli krig i Sverige… 😢
Han fyller 12år på måndag och nästa lördag ska vi ha kalas härhemma för klasskompisar 🎉🎁🍭🎂🎈

I helgen ska vi bl.a. köpa presenter till Samuel, ha en vän över och självklart kolla på Mello. 

Önskar er alla en härlig helg! 








Kommentarer
Postat av: Ingela

Tack för uppdateringen om familjen ❤️ håller tummarna för att Astra ger Felux en chans nu med att levla ut för det är så välförtjänt! Saknar er!!

Svar: ❤️❤️ Saknar er!!
Chetti

2024-03-11 @ 23:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0